Araç sahiplerini yakından ilgilendiren yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Yapılan değişiklikle birlikte ön cama takılan telefon tutucuları, araç içi kameralar ve görüşü engellemeyen navigasyon ekranlarının kullanımına ilişkin uzun süredir devam eden belirsizlikler sona erdi.
Yeni düzenlemeye göre, sürücünün görüş açısını kapatmayan ve güvenli sürüşü engellemeyen telefon tutucularının kullanımı serbest bırakıldı. Özellikle son yıllarda yaygınlaşan araç içi kameraları da artık yasal olarak kullanılabilecek ekipmanlar arasında yer aldı. Bu kameraların, olası trafik kazalarında delil niteliği taşıması ve sürüş güvenliğine katkı sağlaması nedeniyle sürücüler tarafından yoğun ilgi gördüğü biliniyor.
Düzenleme kapsamında fabrika çıkışlı multimedya ekranları da yasal güvence altına alındı. Ayrıca belirlenen standartlara uygun ses sistemlerinin kullanımına da izin verildi. Yetkililer, söz konusu değişikliklerin sürücülerin teknolojik ekipman kullanımında yaşadığı kafa karışıklığını gidermeyi ve uygulamada yaşanan farklılıkların önüne geçmeyi amaçladığını belirtti.





