EMEKLİLİK BAŞVURUSU E-DEVLET ÜZERİNDEN NASIL YAPILIR?
Emeklilik başvuruları e-Devlet üzerinden yapılabilir. https://www.turkiye.gov.tr/ adresi üzerinden e-Devlet sistemine giriş yapılır. Arama kısmına ‘aylık’, ‘emekli’, ‘gelir’ kelimelerinden herhangi biri yazılarak ekrana gelen ‘Gelir, aylık, ödenek talep belgesinin verilmesi’ bağlantısına tıklanır.
Gelen ekranda ‘yeni başvuru’ tıklanır. Tahsis talep türü olarak ‘yaşlılık aylığı’ seçilir.
SSK kapsamında aylık talep ediyorsanız 4/A SSK, Bağkur kapsamında aylık talep ediyorsanız 4/B Bağkur seçilir ve altta yer alan ‘Başvur’ butonu tıklanır.
T.C. kimlik numarası ve ad-soyad bilgileri ekrana otomatik olarak gelecektir.
MAAŞ ÖDEMESİ İÇİN BANKA SEÇİMİ
Maaş ödemesinin yapılacağı banka seçilerek açıklama kısmına bankanın talep edilen şubesi yazılır.
İletişim bilgileri kısmında cep telefonu numarası başına 0 eklenmeden yazılmalıdır. E-posta adresi de eklenebilir.
BAŞVURUDA ADRES BİLGİLERİ
Adres bölümünde ikametgah bilgisi ekrana otomatik olarak gelecektir. Tebliğin farklı bir adrese gönderilmesinin talep edilmesi halinde farklı adres kısmına yeni adres yazılmalıdır. Yazılmış olan yeni adresin il ve ilçe kısımlarının da doldurulması gerekir.
Bağkur, Emekli Sandığı, Banka Sandığı veya yurt dışından aylık alınması durumunda ‘Aylık alıyor mu?’ kutucuğunda yer alan ‘evet’ ya da ‘hayır’ seçeneklerinden herhangi birinin mutlaka işaretlenmesi gerekir.
EYT BAŞVURUSU İÇİN SON ADIM
‘İleri’ butonuyla bir sonraki sayfaya geçiş yapılarak ‘Başvur’ kutucuğu tıklandığında başvuru Sosyal Güvenlik Kurumu’na gönderilecektir.